O PP aproba un mamotretiño-cafetaría adosado ao frontón da Torre

Sinalización do emprazamento da cafetaría recollida do propio proxecto
Sinalización do emprazamento da cafetaría recollida do propio proxecto
O PP aproba un mamotretiño-cafetaría adosado ao frontón da Torre

Sinalización do emprazamento da cafetaría recollida do propio proxecto

A Coruña, 9 de outubro de 2014. O proxecto básico e de execución dunha cafetaría de 97,55 m2 de superficie construída e 4 metros de altura na cidade deportiva da Torre de Hércules, supón un atentado manifesto á contorna de protección da Torre de Hércules, Patrimonio da Humanidade. Dito proxecto, en trámite de información pública (*), vulnera claramente as disposicións do PXOM en vigor e é contrario aos informes da Dirección Xeral de Patrimonio da Xunta.

O electoralismo que realiza o Sr. Negreira desde o Goberno Local está desbocado e non ten límites. Chega agora á zona de protección da Torre de Hércules coa ocorrencia dun novo adefesio en forma de cafetaría que incumpre as determinacións do PXOM de 2013, que o Goberno Local do Sr. Negreira aprobou en solitario.

Este novo disparate urbanístico (achéganse fotos en ANEXO I) é contrario tanto ao PXOM vixente como no Plan Especial de Protección da Torre de Hércules de 1997. Aínda que o Sr. Negreira diga que se trata dun "elemento desmontábel", o certo é que estamos ante novas construcións e volumes que están en terreos onde o PXOM de 2013 e o informe de Patrimonio esixen a súa reordenación suprimindo precisamente volumes. Onde o PXOM propón suprimir volumes construídos o Sr. Negreira autoriza outros novos, mentres segue sen aprobar o Plan Especial de protección previsto no PXOM.

O que di o PXOM de 2013 sobre a Torre de Hércules: ordenación da zona deportiva existente, de cara á eliminación dos volumes e outros elementos construídos.

Sinalización do emprazamento da cafetaría recollida do propio proxecto

Seguindo as indicacións do Informe de Patrimonio da Consellaría de Cultura, o PXOM de 2013 resulta moi claro ao respecto(**), cando propón como obxectivos de ordenación para o ámbito o de reconsideración da “ordenación de la zona deportiva existente, de cara a la eliminación de los volúmenes y otros elementos construidos, tales como muros de cierre, que limitan el campo visual de percepción de la totalidad de la zona Core en la aproximación a la Torre".

E así consta na propia ficha do Plan Especial da Torre-PXOM-2013, cando fixa como criterio de ordenación o seguinte : “Se reordenarán as dotacións deportivas existentes, eliminando as construcións que afecten á contemplación da Torre de Hércules desde o Paseo Marítimo” (***).

E o Sr. Negreira onde o PXOM ordena suprimir volumes o que fai é autorizar un novo, asodado a unha edificación (o frontón) que o PXOM, aprobado polo Sr. Negreira, propón eliminar.

E o novo edificio, aínda sendo calificado como “desmontable” é obxecto de concesión de até 30 anos ¡!!!, co cal ten unha evidente finalidade de permanencia e consolidación no tempo.

(*), http://www.coruna.es/servlet/Satellite?c=Page&cid=1126200847854&itemTemplate=Portal-Noticia-Detalle&itemType=Suceso&pagename=Portal/Page/Portal-SubportadaSeccion&itemID=1412730842747

 

(**) PXOM de 2013

art. 4.1.14.- Normas generales

La Torre de Hércules está bajo la protección de la Declaración genérica del Decreto de 22 de abril de 1949, la LPHE y la LPCG. Fue declarada Monumento Histórico Artístico en el año 1931 por Decreto con fecha del 3 de junio de 1931 y desde el 27 de junio de 2009 está declarada Patrimonio Mundial de la Humanidad por la UNESCO e inscrita en la Lista del Patrimonio Mundial.

Art. 4.1.15.- Régimen de aplicación

El régimen de aplicación es el previsto en la LPCG para los Bienes de interés cultural.

Las intervenciones en el área de protección integral del bien catalogado y en su contorno de protección estarán a lo dispuesto en el artículo 47 de la LPCG, o disposiciones que la substituyan.

El desarrollo de cualquier intervención requerirá de la elaboración previa de un Plan Director que contemple su estado de conservación y establezca las intervenciones posibles en el área de protección integral y en su contorno de protección. Estas determinaciones se concretarán en el plan especial de protección previsto en la ficha PE Q14 incluida entre las acciones propuestas por el plan general.

En tanto no se redacte y apruebe el mencionado Plan Especial de Protección, coordinadamente con el Plan Director citado, se aplicarán de forma transitoria las determinaciones previstas en el Plan Especial de Ordenación, Protección, Conservación y mejora de la Península de la Torre de Hércules aprobado el 14 de marzo de 1997, con las modificaciones derivadas del desarrollo del POL-H2.01 “Ronda de Montealto” del plan general de 1998.

Art. 4.1.16.- Nivel de protección

El nivel de protección de la Torre y su contorno es el máximo previsto por la ley en relación a su declaración de Bien de interés cultural. El nivel de protección asignado en el Catálogo del presente plan general es el Nivel I Integral como elemento arquitectónico y el Grado I como elemento arqueológico.

Art. 4.1.17.- Área de protección integral y contorno de protección

En el plano O10 Catálogo y en la ficha correspondiente se indica el área de protección integral del bien (zona core) y la de su contorno de protección (área buffer), de conformidad con los ámbitos delimitados en la Declaración de Patrimonio de la Humanidad.

Como objetivos para la ordenación del ámbito se deberá de preservar y profundizar en el control del desarrollo urbanístico urbano y periurbano del contorno de protección, en relación con los valores monumentales y paisajísticos del bien. Para ello se tratará de recuperar y mantener, de conformidad con el informe de la Consellería de Cultura, las condiciones naturales del ámbito, reconsiderando la ordenación de la zona deportiva existente, de cara a la eliminación de los volúmenes y otros elementos construidos, tales como muros de cierre, que limitan el campo visual de percepción de la totalidad de la zona Core en la aproximación a la Torre.

 

(***) FICHA PLAN ESPECIAL TORRE- PXOM-2013

O PP aproba un mamotretiño-cafetaría adosado ao frontón da Torre